Реєстрація на сайті
Забули пароль?
Google
по сайту
весь інтернет
Ukr Rus

Gametrade Group

ТОВ "Планета Атракціонів"

м. Київ,
пр-т. Московський, 34-В
+38(044)591-13-30
відділ продажів:
+38(050)386-09-61
служба сервісу:
+38(050)386-00-95

info@pa.net.ua

Скачати виставочний буклет компанії "Gametrade"
(PDF, 1,8 Мб)

Статті13 квітня 2011 года

Розважальні центри: вчора, сьогодні, завтра...

Розважальні центри: вчора, сьогодні, завтра..

Розумна ставка орендної плати і оптимальна площа - умови, необхідні для успіху розважального центру.

Розвиток індустрії розваг в УкраїнІ з незначною затримкою в часі в точності повторює російську схему, яка у свою чергу із значним запізненням йде по стопах американського розважального бізнесу. Нас чекає суттєве переформатування вже існуючих об'єктів торговельної нерухомості, пов'язане з додаванням і розширенням розважальної складової, а також впровадження нових форматів.

ІНДУСТРІЯ РОЗВАГ НАБИРАЄ СИЛУ
Ринок розважальних центрів в Україні активно почав формуватися з 2005-2006 років, коли, крім розрізнених невеликих аркад при кінотеатрах стали створюватися повноцінні дитячі розважальні заклади. Незабаром з'явився формат дитячих розважальних центрів у складі торгових об'єктів, який отримав свій розвиток і завоював популярність в особі таких операторів, як «Ігроленд», «Пластилін», «Ураган» та ін. Ці об'єкти створювалися на орендованій оператором площі в ТЦ. Вони являють собою окремі зони площею 800-1 500 м2, з кафе, лабіринтом, розважальними апаратами та приміщеннями для проведення заходів. Даний формат є найбільш простим і розумним для старту в розважальному бізнесі. Орендна плата при цьому складає близько $ 10-30/м2/мІсяць. Орендар зазвичай інвестує в устаткування близько $ 1 000-1 500 в м2. Таким чином, в торговий центр заходить якірний орендар, що дозволяє вбити «двох зайців»: залучити й утримати відвідувачів з дітьми, а новому операторові отримати бізнес зі строком окупності близько трьох років.
Кризові явища 2008-2009 року з об'єктивних причин пригальмували бурхливий розвиток діючих мережевих операторів, а також появу нових. Частково це пов'язано з падінням прибутковості розважальних об'єктів, хоча воно було не занадто великим у порівнянні з подорожчанням кредитного ресурсу та перерозподілом інвестиційних потоків.
У той же час більшість споруджуваних тоді торгових об'єктів вже мали у своїх планах розважальну складову, оскільки об'єктивно це значно підвищує конкурентоспроможність і привабливість об'єктів щодо діючих ТЦ, у складі яких немає розважаючої складової.
При цьому практично всі торговельні об'єкти, які не були заморожені, в цей період зіткнулися з більш ніж обмеженою можливістю залучити до себе операторів, навіть пропонуючи мінімальні орендні ставки. Як наслідок, деякі інвестори торгової нерухомості прийшли до вирішення самостійного створення розважальних складових у своїх торгових центрах. До 2010 року ми стали свідками появи центрів, в яких крім дітей можуть захоплююче проводити час дорослі - такі розважальні центри одержали назву сімейні. Об'єкти вже створювалися як у складі ТЦ, так і окремо стоять.
Однією з ключових умов, що відрізняють нові об'єкти, стало те, що інвестори таких розважальних центрів були одночасно і власниками приміщень. Природно, це дозволило їм створити по-справжньому великі центри, площею понад 5 тис. м2, з інвестиціями в устаткування, що не перевищують $ 1 тис./м2. Створення такого об'єкта часто призводить до більш тривалих термінів окупності. Найбільш яскравими прикладами таких центрів можна назвати «Дрім Таун» і «Блокбастер». Перший є самим яскравим для України зразком розважального центру у складі ТЦ, а другий - наочним зразком самостійного розважального комплексу. При цьому, як всі першопроходці, ці об'єкти постійно працюють над вдосконаленням своїх форматів і постійно розвивають і видозмінюють наповнення об'єктів. Так, зовсім недавно в «Дрім Тауні» ліквідували атракціон мінігольф, відкритий 4Д кінотеатр, перемістили дитячі атракціони, зараз відбувається реорганізація боулінгу. «Блокбастер» же доповнив асортимент 4Д кінотеатром, катком, розважальними апаратами і навіть фітнесом.

ДОСВІД - СИН ПОМИЛОК СКЛАДНИХ ...
Аналізуючи досвід експлуатації розважальних центрів на орендованих площах і власних приміщеннях, можна відзначити наступні позитивні і негативні аспекти. На орендних площах оператори прагнуть максимальної ефективності інвестицій і виручки з кожного квадратного метра. Їх перевагою є те, що у разі прорахунків можна відносно безболісно змінити місце розташування центру, але при цьому вони майже не захищені від можливої ​​зміни умов оренди з боку орендодавця.
Коли ж розважальний формат створюється на базі власного об'єкта нерухомості, часто можна спостерігати не надто ефективний розподіл площ на етапі відкриття, що вимагає наступного доведення і переформатування. З досвіду багатьох торгових об'єктів, що здають площі в оренду під розважальні центри, можна позначити найбільш часті «хвороби». Перша і найнебезпечніша - завищення орендної ставки. Зазвичай це закінчується тим, що такі майданчики орендує недосвідчений оператор, який незабаром після відкриття об'єкта перестає платити оренду і потім закривається. При цьому ТЦ страждає не менше оператора, оскільки закритий розважальний центр не сприяє популярності торгового, а зміна цільового призначення майданчика часто є проблематичною. Друга помилка - прагнення залучити оператора низькою орендною ставкою. Очевидно, що через дуже короткий період часу у торгового центру виникає здорове бажання все ж отримувати адекватний дохід з площі, відданої за безцінь розважальному центру. І це призводить до неминучого конфлікту інтересів, який найчастіше закінчується втратами з обох сторін.
Третім хронічним «діагнозом» є визначення розміру площі під розважальну складову на основі планування, створеної проектувальниками центру. Результатом такого підходу найчастіше стають роздуті по площі розважальні центри, ефективно оперувати якими практично неможливо. Це в свою чергу в більшості випадків призводить до закриття або зменшення розважальних центрів до розумного розміру. Одним з рішень для визначення зваженої оплати орендарем за користування приміщенням є використання оплати в розрахунку відсотка від виручки розважального центру, яка в цьому бізнесі зазвичай становить до 20%.
Підводячи підсумок можна сказати, що справедлива і розумна ставка орендної плати і оптимальна площа - умови, життєво необхідні для успіху розважального центру. Допомогти в цьому можуть досвідчені професіонали розважальної індустрії, які крім усього іншого допоможуть розробити раціональний формат центру, підібрати обладнання, скласти фінансовий план і ретельно продумати інші складові концепції, яка дозволить досягти успіху в цьому бізнесі.

ПО СТОПАМ СУСІДІВ
Зробивши короткий екскурс в нетривалу історію існування вітчизняних розважальних центрів України та оцінивши поточний стан ринку, можна спробувати заглянути в недалеке майбутнє. Не треба бути пророком, щоб передбачити просту закономірність: розвиток індустрії розваг в Україну з незначною затримкою в часі в точності повторює російську схему, яка у свою чергу із значним запізненням йде по стопах американського розважального бізнесу.
Як показує практика, на першому етапі вперед вибиваються новачки, незабаром набивають шишки на спробах наосліп повторити успішний досвід сусідів і покладаються на обладнання, що було в експлуатації, і дешеву китайську продукцію. Більш перспективним бувають топ-менеджери і молодші партнери деяких успішних центрів, які вирішують вийти у «вільне плавання» з власними проектами. Як правило, це виглядає досить привабливо, але найчастіше трохи ризиковано, бо створення ефективного розважального бізнесу вимагає врахування багатьох складових, а саме:
• правильного вибору місця розташування;
• раціональної збірки дохідного обладнання;
• вірної розстановки атракціонів по майданчику і по відношенню один до одного;
• справедливої ​​політики ціноутворення всіх складових центру;
• адекватної винагороди відвідувачів призами та бонусами;
• гарного підбору призів і мерчандайзингу призотеки;
• зваженої маркетингової політики із залучення й утримання відвідувачів;
• суворої облікової політики по відношенню до грошових засобів, призів, квитків, жетонів та інших об'єктів можливих розкрадань;
• грамотної роботи керуючих з підбору, навчання та управління персоналом.
Більшості нових операторів доведеться освоювати дані премудрості шляхом проб і помилок.

НОВІ ФОРМАТИ НЕ ЗА ГОРАМИ
В якості основних тенденцій майбутнього ринку можна виділити появу і розвиток нових форматів, серед яких найяскравішими слід назвати створення парків атракціонів у приміщеннях розважальних центрів для дорослих і особливо ефективних міні-форматів. При цьому парки будуть створюватися в нових ТЦ на площі більше 5 тис. м2, з інвестиціями, що перевищують $ 3 тис. в м2. Такі парки, безсумнівно, будуть створювати потужний цільової потік відвідувачів, що у свою чергу виділить торговий центр серед конкурентів. Однак окупність таких проектів буде істотно перевищувати п'ять років.
Формати для дорослих, що поєднують в собі повноцінні ресторани з барами та розважальної складової, розташовані на площах близько 2-3 тис. м2, будуть націлені як на звичайних відвідувачів, так і на корпоративні заходи і івентринок. При цьому ефективність таких об'єктів буде визначатися не тільки знанням, як створити об'єкт, але, перш за все, умінням ним управляти. У цьому випадку інвестиції на рівні $ 2 тис. на м2 з таких об'єктів можуть повертатися протягом двох-трьох років.
Окремо слід зупинитися на міні-форматах, яскраві зразки яких вже почали з'являтися в Україні. Вони створюються на площі 50-200 м2 у різних об'єктах торгової нерухомості. Найчастіше це аркади з відеосіммуляторами. Приміром, у травні 2010 року мережевий проект «Сюрприз» представив у «Дрім Тауні» концепцію, засновану на апаратах з видачею квитків (редемпшн). Ця концепція показала відмінні результати і при ефективному управлінні здатна повертати інвестиції близько $ 3 тис. на м2 за період менше двох років. Менш ніж за рік ця мережа відкрила ще кілька пілотних розміщень в Росії і зараз має всі шанси отримати успішний розвиток через продаж франшиз. Такий невибагливий формат дозволить вийти на розважальний ринок малому бізнесу, який здатний інвестувати в один об'єкт суми близько $ 150-250 тис. Головними перевагами формату «Сюрприз» є прискорений повернення інвестицій, мінімізація ризиків і просте входження допомогою франшизи.
Також нас чекає суттєве переформатування вже існуючих об'єктів торговельної нерухомості, пов'язане з додаванням і розширенням розважальної складової. Якщо подивитися на проекти нових торгових центрів, то практично неможливо знайти центри без розваг. Отже, існуючі торгові об'єкти, щоб залишитися конкурентоспроможними по відношенню до новачків, будуть змушені змінюватися. У Росії такі процеси почалися ще в 2007-2008 роках, і тільки криза уповільнила повторення цих сценаріїв в Україні. Сервісна складова розважального ринку України також буде активно розвиватися, що приведе до появи більшої кількості компаній, що займаються консалтингом, постачанням обладнання та управлінням у сфері розважального бізнесу.

Читати статтю в оригінальному вигляді можна в журналі Property Times № 10 (351), 04-10.04.2011 року


Детальніше

20.01.2011 | : Назад в Орландо. IAAPA 2010. »
25.10.2010 | : Розважати "по-українськи" »
21.09.2010 | : Bay Tek Games – король редемпшн! »
26.07.2010 | : Проблема вибору оператора розважального обладнання для торгівельного центру. »
04.06.2010 | : Pac-Man - живий! Ще й святкує 30-тий День народження. »


Новини | Планета | Проекти | Франшиза | Боулінг | Каталог | Статті

Copyright © 2005 THE PLANET OF ATTRACTIONS LTD.
Розробка і створення сайту — „Flashmedia“, Київ
Посетителей с июля 2005 года: