Статті26 липня 2010 годаПроблема вибору оператора розважального обладнання для торгівельного центру.
Формати розважальної складової в ТЦ.
Розважальний бізнес в Росії розвивається аналогічно тому, як це відбувалося в США. Почавши з відкриття невеликих розважальних об'єктів, російські оператори поетапно приходять до повноцінних сімейних розважальних центрів. Можна сміливо відкинути з розгляду формати стріт оперування і аркади, т.я. незважаючи на їх привабливість для дрібного бізнесу вони абсолютно нецікаві торговим центрам. Це зумовлено насамперед тим, що вони не є якорями, а використовують потік відвідувачів кінотеатру, боулінгу або фудкорту.
З існуючих форматів розважальної індустрії провідними якорями в торгових центрах є дитячі розважальні центри (ДРЦ), дорослі розважальні центри (ВРЦ), сімейні розважальні центри (СРЦ).
Дорослі розважальні центри в Росії поки ніхто не створює. Для справжніх сімейних центрів потрібно настільки великі площі та інвестиції, що поки успішних реалізацій у складі торгових центрів спостерігати не доводиться. Є деякі спроби, але їм все ще дуже далеко до тих СРЦ які можна спостерігати в США та інших країнах з розвиненою індустрією розваг. От і залишається нашим операторам один з найпопулярніших форматів - дитячий розважальний центр.
Давайте подивимося ближче, що собою являє ДРЦ. Зазвичай це від 800 до 1500 м.кв. (іноді трапляються і ДРЦ на 500 або 3000 м.кв., але це скоріше виключення, ніж правило) як правило, включають в себе кафе, лабіринт, кілька якірних атракціонів, відеоігри, аерохокей, баскетбол, апарати редемпшн, призотеку і кімнати проведення днів народження.
Якщо уважно подивитися, то за таким сценарієм з перемінним успіхом працює велика частина мережевих і одиночних операторів.
Стан ринку розважальних центрів у складі ТЦ.
Незважаючи на те, що всі провідні оператори використовують один з найпростіших форматів оперування - дитячий, справи у більшості відверто залишають бажати кращого. І підтвердженням цьому служать періодичні закриття ДРЦ, а також відмова від амбітних планів розвитку багатьма великими гравцями ринку.
Коротко перерахуємо причини, які привели до подібної ситуації:
• Надмірне кредитне навантаження, посилене фінансовою кризою, девальвацією рубля і підвищенням кредитних ставок.
• «Фінансовий» підхід до управління центрами, що призводить до порушення багатьох життєво важливих для ДРЦ процесів (маркетингові програми, наповнення прізотеки, сервісне обслуговування).
• Неготовність організаційної структури, менеджменту та системи підготовки кадрів до значного зростання.
Незважаючи на все перераховане вище, на ринку маса прикладів успішних проектів, які не тільки з легкістю пережили всі кризові прояви, а й показали чудові результати окупності проектів відкритих в кінці 2008 - початку 2009 року. І такі проекти мають місце не тільки в найбільших містах Росії, але і в містах регіонального значення, а також Казахстані та Україні.
Секрет успіху таких проектів завжди досить простий. Професійно підготовлений проект з детальною розробкою концепції, маркетингового та фінансового планів не залишають шансів для невдачі і дозволяють побудувати ефективний розважальний бізнес.
Перспективи розвитку даного ринку.
Незважаючи на складнощі, що виникли у деяких операторів, ринок розважальних центрів не тільки не зупинився, а й прискорив свій розвиток. Все більше нових операторів займають порожні ніші і тіснять лідерів ринку. Неодноразово доводиться чути про експерименти з класичними форматами і спробах знайти себе в менш бізнес спрямованих навчально-розважальних форматах.
Не варто також скидати з рахунків дорослі розважальні центри. Незважаючи на їх високу капіталоємність і складність реалізації вони давно і досить успішно реалізуються в США і, думаю, зовсім скоро знайдуть своє місце в російських торгово-розважальних центрах.
Крім цього повноформатні сімейні розважальні центри також потроху переходять зі сторінок проектів та планувальних рішень в реально реалізовані об'єкти розважальної інфраструктури в складі торгової нерухомості.
Можливості, що відкриваються перед девелоперами ТЦ.
Сьогодні успішний проект сучасного торгового центру немислимий без багатої і різноманітної розважальної складової. Враховуючи сучасний рівень розвитку індустрії розваг в Росії, все частіше девелопери опиняються перед вибором:
• Ризикнути успішністю свого проекту і віддати реалізацію розважальної складової недосвідченому оператору.
• Працювати мережею що розвивається, сподіваючись, що проблеми росту і перекредитування не позначаться на ефективності їхнього бізнесу.
• Відмовитись від розважального сегменту або істотно скоротити його до розмірів кіно і фудкорту знімаючи вершки поки конкуренти не відкриють повноцінний ТРЦ.
• Розвивати розважальну інфраструктуру свого ТРЦ самостійно.
Якщо перші три шляхи досить прості і зрозумілі, то у випадку з варіантом власної реалізації розважальної складової ми часто стикаємося з двома полярними підходами.
Перший і найбільш зустрічаємий - подивитися як це зроблено на заході і спробувати повторити. І на перших етапах розважальні центри реалізовані за таким принципом навіть показують непогані результати. Що легко пояснити спочатку завищеними інвестиціями, які вкладають девелопери ТРЦ в порівнянні з класичними операторами. Але, не маючи достатнього досвіду оперування і знання технологій управління цим бізнесом рано чи пізно проекти втрачають свою ефективність і не викликають у власників бажання їх повторювати.
Другий поки рідкісний, але маючий місце підхід заснований на залученні до розробки розважального проекту, а часто і до його управління професіоналів. Такі проекти легко визначити на ринку по швидкому і успішному старту та ефективної роботи в процесі експлуатації. Тільки по справжньому професійний учасник ринку розважальних центрів здатний розробити і допомогти реалізувати всі кроки необхідні для побудови по справжньому ефективного розважального бізнесу:
• Аналіз об'єкту і створення оптимальної концепції.
• Підбірка і планування найбільш дохідного обладнання.
• Розрахунок фінансового плану проекту в цілому.
• Планування маркетингової стратегії.
• Забезпечення закупівлі та постачання всього спектру обладнання.
• Пошук, розробка стандартів та навчання персоналу.
• Управління об'єктом і оптимізація в процесі роботи.
Таким чином, завдяки успішній співпраці професіоналів в області девелопмента торговельної нерухомості та розважальної індустрії, зараз все частіше можна бачити успішні проекти де власник ТРЦ самостійно інвестує в розважальну складову, яку йому створює, а іноді і допомагає керувати досвідчений консультант.
Детальніше
13.04.2011 | : Розважальні центри: вчора, сьогодні, завтра... » 20.01.2011 | : Назад в Орландо. IAAPA 2010. » 25.10.2010 | : Розважати "по-українськи" » 21.09.2010 | : Bay Tek Games – король редемпшн! » 04.06.2010 | : Pac-Man - живий! Ще й святкує 30-тий День народження. »
|